Tuesday, July 31, 2012

taa daa!!

selamat pagi!!
humm..arini sahur lewat skit.. sbb tersalah tekan alarm.. sepatut nya nk tekan snooze, tp aku ttekan disable.. huhu.. so, kol 5.30pg br bangun.. itu pon naseb la tersedar.. kalo x, kesian suami ku berlapar.. huhu..
than, xtau la ape kene ngn aku arini, pas sahur plak, bgn kol 7.50pg.. spepatut nya time ni aku da stat kete.. tp lepas anta asben ke pintu rumah, aku msk bilik, sambung tido... huuu.. dan dgn pantas nya aku sms bao, ckp kau lewat 30minit.. huhu.. mengantuk sangat wehh.. rs b4 ni mengantok pon bole lg bkk mate.. g keje on time.. tp arini.. sume terlajak.. hadoii..
orite2.. xmo cite panjang2 pasal bangun lewat.. meh nk cite ape yg aku buat smlm.. haaa.. di sebabkan aku ni tetibe obses ngn jahitan manik, petang semalam aku singgah kat kedai manik.. fuhhh... gile byk jenis manik.. besar ade, kecik ade.. macam2 ade la kire ny.. so, aku beli la perkakasan utk menjahit manik, juge manik2 utk di jahit utk 2 baju aku.. 2 baju grey, 1 lg baju bark blue.. but aku nk fokus pad abaju grey dulu.. coz baju grey ni ade 2 tone.. tp kain nya kosong.. so, mmg la kne tambah seri nya dgn manik.. yg dark blue tu da ade bunga, dan tanah nya polkadot.. so, xitu manik pon xpe kalo xsempat kan..
smlm da beli semua barang2 tu agak mahal jgk la rupe nya manik2 ni.. harga bergantung pada saiz dan bentuk.. semalam aku beli utk di jahit pada 2 pasang baju, abis jgk la rm30.. huhu.. xpe la.. nk nk sangat kn belajar menjahit manik.. so, korban kan la.. kalo buat sendiri lagi puas ati kot ngn hasil tgn.. hehe..
malam semalam ingt nk start awal jahit nya.. tp, lepas bbuka nmpk kain dlm bilik da mcm kedai bundle.. huhu.. so, kene la lipat n gantong2 kan baju2 mn yg patut.. buat nmpk kurang skit.. xder la bersepah sngt kan.. so, da siap kemas kain xleh jugak start memanik.. coz ank teruna belum tidur.. terpaksa la layan die smpai tertidur.. jadi, kol 11.30 jgk la baru start menjahit semalam.. huhu..
jahit punya jahit.. fuhhh... rupe nya rumit gak la ye proses nk menjahit ni.. da la lubang manik nya kecik2.. nk masuk kn benang dlm jarum lg.. adoii.. mmg lambat la keje nye.. setelah beberapa jam jemudian.. dapat la hasil nya.. tp baru sebelah tangan.. heheh.. jd la kan.. baru nk berjinak2 kan.. tp xsiap lg.. baru jahit kristam bunga.. hajat nya nk buat manik tabur, kristal di tambah dgn manik mutiara dan manik pasir..
jom tgk hasil nya semalam.. jeng je jeng.. ^.^
***antara bahan2 yg di gunakan..
*** taaa daa!! ini la hasil nya..

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...