Tuesday, July 10, 2012

ORKID!!

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia... : ) hehehe.. okey, spt yg aku janji kan.. aku nk memblog pasal bunga2 orkid tanaman peribadi aku.. peribadi ye kawan2.. wallah gitu.. seriusly, tibe2 aku terminat padi c bunga kecik2 comey lotey ni.. heee.. xtau nape.. so.. jom kite tgk2 tanaman orkid aku.. gamba2 ni aku snap yg ade bunga je ya.. ye la.. yg xde bunga wat ape nk snap kan.. bkn lawa pon.. ekekeke.. tp, maaf la yer.. bunga2 orkid aku ni aku msh mencari2 name nye.. hee.. maklom la.. kan baru2 nk berjinak2.. tp, kalo korg tau ape name n spesis nya, korg blh la tggl kan komen eh.. nnt aku edit, dan letak kan name nya.. 2 jenis orkid ni aku beli time g Cameron Highlands ritu.. (entries psl CH xsiap2 lg.. nnt siap aku publish ye kwn2) serius lawa.. huu.. tp nama n jenis anya aku mmg xtau.. so, jgn tanya.. :) 3 bunga orkid ni da lame aku tanam.. beli kat pasar tani Kuantan je.. time ni mula2 nk berkenalan ngn orkid.. so, sapu je la mane2 orkid yg berkenan di hati.. hehe.. orkid spider ni pon aku bli kat Cemeron Highlands haritu.. tp skrg da layu.. naseb la sempat gak snap mase dlm kereta on da way blk umah.. kalo x, entah bile la lg die nk kua bunga kan.. heee.. yang merah sebelah tu time beli mmg xkembang lg.. saje bli yg belom kembang.. sebab nk tgk die kembang kt rumah.. ye la.. kalo beli yang kembang, nanti sampai rumah da rosak bunga nya kan.. semalam tgk, da kembang pon bunga nya.. 2 minggu jugak nk tggu kembang.. so, da ade 3kuntum yg kembang.. seronok tau.. =) bunga jenis pink n kuning ni mmg ramai yg ada kan.. bunga ni kira bunga tradisi orkid.. sape2 yg tanam orkid, sure pernah tanam orkid jenis ni.. lg pon, bunga yg warna kuning tu mmg senang hidup.. sama juga ngn yg pink tu.. skrg da byk tangkai da keluar.. so, nanti lagi la byk bunga kan.. heee...

hah! ni 1 lg orkid ku.. yg ni aku bli kat pasar tani jer.. warna hijau.. tibe2 je kan warna hijau.. mmg sama warna nya dgn daun.. huhu.. 1 tangkai, ada berkuntum2 bunge2.. da lame pon bunga ni.. tp masih bertahan.. lame kan.. =)

p/s: maaf.. kualiti gambar kurang memuaskan.. maklum la, snap pakai empon balckbery ker.. 8mp je pon.. heheh.. tp, jadi la kan utk tuntunan umum.. heee.. nanti kalau ada bunga2 lawa, aku snap lg yer..

(aku idamkan rumah orkid, xsabar2 nk masuk rumah baru aku ni.. ramah yg punya i laman yg luas.. insyaallah aku akn tempah khas rumah orkid utk gantung orkid2 kesayangan aku.. =) xper.. xlama dah pom.. insyaallah 1bulan lg.. )

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...