Monday, July 30, 2012

BAJU RAYA OH BAJU RAYA

ASSALAMMUALAIKUM W.B.T..
Hai kwn2 semua.. macam mana puasa harini??
alhamdulillah da 10 Ramdhan dah kite kan..
bape ari da korg tinggal puase?
aku setakat ni, 1 hari jer..
1 ramadhan malangnya aku xsempat nk puasa..
so, start dgn 2 Ramadhan la..
;)
moge2 puasa juge amalan kita di bulan yg penuh berkat ini di terima..
amin..
Orite..
cukup untuk mukadimah.. hehe..
arini nk bercerita skit ttg baju raye.. cerita ringkas je ye.. orite, taun ni punya baju harap2 boleh diap la kan.. kalo yg pernah follow blog aku, sure korg tau kan yg tahun lepas baju raya kami sekeluarga xsempat siap.. last year tema nya oren.. tp di sebab kan tukang jahit itu memungkiri janji, dan langsung xmenjahit baju2 kami, terpaksa la tema raya di tukar kpd teme gold..
nape x siap?? entah la.. mmg adat kot org melayu.. time kite handar baju, dia cakap boleh jahit.. sedia menerima tempahan.. tp last2 menghampa kan.. hantar baju lambat?? bulan 6 kot aku hantar ke rumah dia, lambat ke? ok, malas nk cerita panjang2.. korg kalo nk tau, boleh bace ye entri ttg raye aku taun lepas tu.. harap nya sejarah x berulang da lah ye..
****kecoh kot kt fb aku.. hihi..****
so, tahun ni, aku da xhantar baju utk die jahit da.. first n the last time.. mungkin bukan rezki die, org mcm tu xboleh di percayai.. than, utk tahun ni plak tema nya terpaksa la oren lagi..
sebab kain baju melayu ank juga asben yg tahun lepas belum berjahit..
aku jahit tahun ni.. dan baju tu aku pakai untuk hari raya pertama..
berapa pasang baju raya?? jgn terkejut ye..
aku, asben juga anak,
5 pasang je.. hehe..
5 pasang maens 5 warna..
5 pasang, 5 warna maens 5 hari..
raya kan sebulan..
=)
da mcm nk balas dendam taun lepas je kan.. hiks..
orange, grey, purple, dark blue, dark green
than, tiba2 tahun ni aku gile plak tgk org jahit2 manik kt baju..
pagi petang aku dok search blog2 org yg menjahit manik..
fuhh...
sungguh kreatif dorg kan.. teringin plak kau nk jahit sendiri.. nampak macam senang.. nampak la kan.. lom try lom tau.. so, aku mmg berhasrat nk try jahir manik sendiri.. dari 5 pasang baju raye aku tu.. 2 pasang aku da hantar kawan asben ak jahit.. so, tinggal 1 pasang je la aku nk try jahit sendiri.. dan, aku lebih berminat pada jahitan manik tabur.. so, nnt la ye tggu kesudahan aku jahit manik baju raye aku sendiri.. entah sempat siap ke x ni.. huhu.. so, smpai sini je aku update ttg baju raye k.. nnt kalo siap hasil jahitan aku, aku upload eh..
sile la korg komen yer..
hihi..
^.^ v
** contok manik tabur - google search**

4 comments:

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

maik tabur...catik..tapi perghhh jait menjait bkn hobi aku..ahahaha bley la anta kt ko kn..hihi :p

nuRuLFaRida said...

haa..lawa kan.. manik tabur ni antara jahitan yg paling senang.. sbb main tabur je.. heheh.. aku pon xde la hobi sngt nk menjahit.. tp sbb lawa kot.. n aku plak mmg suke baju kosong, than kne la tambah ngn manik2 tu ha.. ce tgk update terbaru.. da start jait dah.. baru mukadimmah tu.. heheh.. nnt siap sepenuhnya aku upload yer..

Amalina Ali said...

aku suka jahit manis kat baju. buat pakai sendiri boleh la. tapi kan tapi kannnnn... kalau bab nak iron dia tu. perhhhh.... benci kuasa 18 lah. susah gila nak iron baju yang banyak manik ni.

nuRuLFaRida said...

owhhh...kalo ko nk iron baju yg ade manik, ko kene iron dari dalam.. ko terbalik kan la baju tu.. haa.. jan senang.. lg senang, ko alas dulu ngn kain cotton or kain2 nipis b4 ko iron tu.. selamat mencuba.. hehe





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...