Friday, July 20, 2012

Ramadhan datang lagi~

~Salam Ramadhan dari kami~
Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud:
Sesungguhnya telah datang kepadamu bulan Ramadhan bulan yang diberkati, di mana Allah telah mengfardhukan ke atasmu puasa. Dibuka padanya pintu‐pintu syurga dan ditutup padanya pintu‐pintu neraka, ditambat padanya syaitan‐syaitan. Padanya satu malam lebih baik daripada seribu bulan, siapa yang dihalang kebaikannya sebenarnya dia telah dihalang kebaikan yang banyak.
Assalammualaikum.. hai kawan2.. Alhamdulillah kit masih bernyawa kan..
okey, semalam penyimpan mohor besar da umumkan tarikh permulaan puase kan.. so, mmg esok kite puasa.. 1 Ramadhan 1433Hijrah. syukur.. Alhamdulillah, masih kite merasa utk Ramadhan kali ni..
tahun ni kali ke 4 aku menjalani ibadah puasa sebagai isteri.. kali ke 2 sebagai sorg mama..so, xde masalah la kan.. tp kali ni ank aku da besar skit.. umo 1tahun 11 bulan.. so, paham2 la kan bdk seusia ni mmg banyak ragam nya.. hehe.. harap2 aku boleh handle la die ni.. xde la nk kacau2 time bbuka.. kne bli umpan siap2 ni.. hehe.. tp biasa nya ank aku ni mmg suke bertenggek atas riba time makan.. huu.. so, xtau la mcm mn nk bbuka nnt..
owhh..ank aku ni tetamu ramadhan.. die di lahirkan pada hari ke 12 ramadhan 1431 hijrah yg lepas.. sbb tu la di beri nama RIZQ FAARIS FITRY.. "fitry" - lepas ramadhan kan kita sambut aidilfitri.. nk letak nama aidilfitry mcm panjang sangat.. hehehe.. so, fitry je la..
selamat berpuasa kepada semua umat islam.. gandakan lah amal ibadat kita pada bulan yg penuh mulia ini.. insyaallah..

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...