Tuesday, April 30, 2013

All is ready!!!

Alhamdulillah..
syukur kpd rezki yang Allh berikan kepada aku dan suami..
sekali lagi kali di kurniakan zuriat..
dan sekali lagi aku akn melalui saat2 getir itu..
menyabung nyawa, menitiskan peloh dan air mata utk zuriat kami..
moga2 urusan aku nnt die permudahkan..
amin..
(takut!!!)
 
ok!!
Last weekend aku dan suami serta anakda pergi soping baju utk baby baru..
hehe..
waw! super seronok bersoping..
tp di sebabkan jantina belom di ketahui, aku memilih utk membeli baju2 yg warna nya unisex..
so, if baby boy blh jgk pakai..
girl pon blh pakai jgk..
tapi dalam hati, mmg meronta2 nk pilih baju2 warna pink!!!
huhu..
 
baju baby skrg dah mahal2 kan..
kalah baju mak bapak die..
or, aku yg beli bj brand mahal2?
huhu..
hanya 5pasang baju + kain lampin, RM 198.20 woo..
(nangis2..)
tp xpe la..
kite keje penat2 kan..
kalo xmampu berikan yg terbaik utk ank, apa makna nya kite bekerja..
atleast, hati kite gembira melihat ank2 pakai bj org bergaya ngn duit titik peloh kite..
melainkan kite mmg kurangberkemampuan..
kan?? btl x?
 
so, ni saja la tangkapan aku utk last weken..
nnt nk beli lagi 2 3 pasang utk size new born..
coz, yg ni sume size 3-6month..
 
 
rasa nya semua dah lengkap n ready kot utk smbt org baru..
 
Tilam baby - Done
Set bersalin - Not Yet (kire done je la- Amway)
Set menambah susu - Not Yet (kire done je la - Shaklee)
botol susu - Done (Avent)
Wet Tissue - Done
Pempers - Done
Set Baju - Done
Set Booties + Mitten - Done
Blancket - Done
Maternity Bra - Not Yet
Berast Pump - Not Yet
Martenity Pads -  Done
 
mental dan fizikal??
 not yet!!!
huhu..
buat2 ready la kan..

2 comments:

Anonymous said...

wah bagus2..complete cepat2 yer..hehe

nuRuLFaRida said...

hehehe.. alhamdulillah..
amy dah bersedia n dah bersiap sedia ke?





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...