Tuesday, April 23, 2013

Check List Barang Baby

jom semak barang2 keperluan utk menyambut kelahiran cahaya mata..
(wahh, ayat.. panjang melebar..haha)
 
ini lebih krg barang2 yg aku list down..
barang2 yg akan aku beli..
semuanya mengikut bajet2 aku yer..
xder yg mahal, berpatutan mengikut kemampuan..
 
hehe..
 
TUKANG URUT
 
- takkan nk lekat kan gambar makcik tukang urut plak kan.. tp aku da ade la 2 3 org tukang urut yg aku aku pilih..
:)
 
TILAM BABY
 
 
mak dah beli kan yg ni time mak g ke Ta' Bai aritu..
tp warna nya bukan pink la yer.. warna peach jer..
gegirl or boboi pon blh pakai..
heheh..
(jantina x scan pon)
 
SET BAJU, STOKEN, SARUNG TANGAN/ KAKI, BARUT PERUT
LAMPIN, SELIMUT, BAKUL UBAT
 
semua ni dah ade spare skit...
baju Abg Adam time kecik2 dulu.. wekeng aritu siap dah basuh mana2 yg patut.
barut perut saje pon ade 2dosen kot..
so, dis wekeng plak beli bj yg akn di pakai selama 1 minggu pertama..
all is new for my new baby..
hehe..
 
MATERNITY BRA
 
 
 
fuhh..naseb ade gambar bra yg xder si pemakai nya..
kalo tak, terbeliak plak kan org tgk..
kehkehkeh.. 18sx kot..
so, korg yg nk BF baby, beli la bra ni..
mudah dan selesa..
sbb ade button spesial pny kt atas cup bra tu..
 
BOTOL SUSU
 
botol susu pon skrg dah byk pilihan..
so, pilih la yg free BPA..
selamat tanpa ada kegaruan..
 
1. MAM
 
 
 Adam byk pakai yg ni time kecik2 dulu..
tp lecek la kene slalu tukar getah bawah tu..
da la getah pon rm10 1pcs..
huhu..
 
2. Avent
 
 
 
so, untuk adik nya aku pilih yg ini..
jimat, xde getah2 dah..
mau ke x mau, pakse jgk die pakai yg ni..
hehe
 
3. Tommee Tippie
 
 
 
SET BERPANTANG
 
1. Set Berpantang Tanamera
 
 
 
2. Set Leesa Formula
 
 
antara set yg berekonomi..
bg mereka yg no money2..
mcm aku..
ececece..
xsalah ade set A, Set B, Set C.
anta boleh pilih set mn yg anda mau kan yer..
 
3. Set Berpantang Shaklee
 
 
Shaklee sume org tau kan..
produk die lebih kepada ubatan dan vitamin.
so, kepada ibu pantang yg gemarkan ubat, boleh la mkn shaklee ni..
tp, xder la pilis, param sume tu yer..
Shaklee pon ade set utk ibu yg menyusu..
nk byk kan hasil susu, blh mkn shaklee jgk..
 
=)
 
4. Set Amway
 
 
untuk anak sulung aritu aku amik set ni.
lengkap, semua ade..
adam plak mmg sesuai pakai minyak baby amway nih..
smpai skrg pon pakai lagi..
 
5. Ammy 60 Days
 
 
set ni aku xberapa tau..
dan aku x boleh nk komen sngt..
hehe..
tp ade nmpk di jual di kedai2 jamu..
blh jgk korg nk try..
 
BREAST PUMP
 
Akan sulung dulu aku pinjam yg kakak punya jer.. die ade 2 brand.
so, aku pakai yg spectra 3 pny..
die pakai yg mandela swing..
so far ok jer spectra 3 tu..
tp, kn awl2 aku da kate.. ini lis bajet yg aku list kan..
so, xder barang2 yg mahal.. hehehe...
harga bawah RM200 je ye bakal2 ibu..
=)
bukan menual pump..
tp electrik pump yer ibu2..
 
1. Pureen
 
2. Baby King
 
 
3. Snow Bear
 
 
 4. Twins Baby
- hampir same ngn Snow Bear Brand.
 
 
MATERNITY  PADS
 
 
aku pakai yg ni..
tapi maternity loop ni xder gam tau..
die hanye ade tali..
so, bagi sape2 yg agak kurang selesa, or tkt2 pads tu tercicir,
elok la pakai pad biase jer..
tp kerapkan la tukar pads tu yer..
hehe..
 
 
so..
itu saja kot yg ingin aku share ngn korg sume..
list yg aku buat dan servey serba sikit..
 
*** semuaga gambar di atas adalah hasil googlelan aku..
 
BARANG2 ABG ADAM DULU~
 

 
yg mana msh boleh di guna pakai, buat ape membazir kan..
 
 
 

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...