Friday, April 26, 2013

Mimpi, Termimpi, Bermimpi

MIMPI,
itu mainan shiton kate org..
TERMIMPI,
kalo ade perkataan TER itu maksudnya perbuatan yg tidak di sengajakan..
BERMIMPI,
 itu sama seperti berkhayal di siang hari..
hahahha
ok!! sila abaikan..
tak de dalam kamus dwi bahasa atau kamus dewan edisi ke 13 ok..
rekaan semata2 sahaja..
=p
 
humm..
lately ni aku salalu jer termimpi2..
macam2 mimpi nyer..
penah mimpi dpt baby girl, mimpi terserempak ngn "kwn" lama..
--____--"
 
 
awal mggu aritu aku mimpi aku kembali ke zaman kolej..
YE! kembali ke zaman kolej..
so, sape2 yg sekolej ngn aku akn tau la kehidupan aku di zaman kolej yg hampir 10tahun yg lepas..
humm..
byk kenangan2 yg mengajar erta kehidupan dan persahabatan..
bila mana di kolej dulu musuh, tp skarg da jd kawan..
bila mana di kolej dulu kwn, tp xsangka skrg da jadi xkawan..
humm..
di mn silapnya??
ok..
fullstop.. usah di fikir..
dan smlm plak blh aku mimpi aku g ke KOREA..
haa..KOREA ye kwn2..
--__--"
 
meh cerita pasal mimpi aku kembali ke zaman kolej..
dlm babak2 perjalanan cerita mimpi aku tu,
ade terselit sorg arwah kawan aku..
yup, arwah kawan aku..
(al-fatihah)
arwah meninggal dlm kemalangan jln raya dan meninggal di tempat kejadian..
kecederaan dalaman yg agak parah..
(aku pernah update entri psl arwah)
 
so, dlm mimpi tu, arwah ddk semeja ngn aku dan cls mate yg lain..
sambil menuju ke meja, arwah berjalan terhencut2..
kesan dr kemalangan itu..
sesampai nye arwah di meja mkn, aku terus berkata..
"xpa la hencut2 pon, asalkan panjang lg kan umor.. Alhamdulillah"
arwah pon sekadar tersenyum jer..
tibe2 aku tersedar..
"Ya Allah.. apsal plak aku terpimpikan arwah mlm ni?? dah terase spt die msh ada di bumi Allah ini.. lalu terus aku baca Alfatihah"
(masih tido)
dan!!
sekali lagi aku tersedar..
(dah msk waktu subuh)
aku tersedar yg aku still bermimpi saat aku sedar yg aku mimpi kan arwah..
(betol2 dah bgn)
 
humm..
moga roh nya di tempat kan di kalangan org2 ber iman..
semadilah dgn tenang wahai sahabat..
amin..
*** kenapa yer aku terpimpi kan arwah??
 
^
^
^
^
^
^
^
^
^
 
ni plak cerita psl mimpi semalam..
perghh..!!
mmg best sggh mimpi nih..
hakhakhak..
walopon aku tau mimpi ini xkan jadi kenyataan..
fuhh~
xper la walopn sekadar mimpi..
ok!
tibe2 smlm aku termimpi memjejak kaki ini ke bumi KOREA..
hahaha..
agak kelaka dan mcm perlian je bunyi nyer kan..?
ok, nk tau nape aku ckp mimpi itu mcm perli aku??
sebabnye,
MARA dah blacklist kan name aku dr menjejakkan kaki ke luar negara Melaysia yg terchenta ini..
hakhak..
ini la gara2 xbaya study loan la ni..
fuhh~
bkn xmo baya ok.. duit asik ke lain je..
haihh..
so, selagi xbayar, selagi tu la kot aku xleh ke over the see..
hukhuk..
sian nyer aku..
kalo mampu ke over sea pon, mayb TA'bai or Wang Kelian je la kot..
hehehe..
 
tp yg kelakar nye,
kt KOREA ni aku bermain dan bergolek2 di bawah pohon sakura pink!!
wahh..
bungaa sakura yg ade di JEPON , tumbuh mekar plak kan kt KOREA..???
hahaha..
sungguh dongeng mimpi aku ini..
haihh...
mimpi mainan tido semata2..
--__--"
 
 
in shaa Allah, ade rezki lebih, aku akn langsaikan semua hitang piutang kt MARA tu..
 
** kenapa aku mimpi pasal nk g over sea eh???
 
 
 
 
 

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...