Wednesday, November 28, 2012

Kuantan Bandar Lestari

hai kawann~

ok.. ni kawan saya dtg ke kuantan..
die datang under planing..
UNDER planing yer kawan2..
Sepatah haram pn saye xtau..
Tibe2 kua notification kt hampon
"mama!! xsabo nyer nk dating ngn mu!!"
(lbh krg gitu la ayat nya)

gedebuk gedebak gedebuk, aku pon watsap la die..
dan juge reply la komen2 seangkatan die kt wall status tu td..
rupe nyer die dah on da way ke pudu utk beli tiket..
dah la langsung xkasi tau aku, nk mai Ktn kan..
haaa.. tp rupe nyer die kasi tau sorg lg kwn aku..
sbb konon nyer nk tido umh bff aku ni la..

amik tiket kol 2ptg..
lbh krg kol 6lebih sampai ktn..
sampai jer kt Terminal Makmur,
boleh die melompat2..
" yeay!! aku smpai kuantran!!!"
3x ok die melompat2 dan menjerit..
fuhhh..
maaf yer org sekeliling, hilang kewarasan gamok nyer kawan aku nih..

pas amik die kt terminal,
aku, bff aku dan Nur Hidayah Anuar pon bergerak lah ke TC..
tempat kenangan la kate nyer..
malam tu die tido rumah aku atas sebab2 tertentu..

Keesokan harinya, aku MC!
yer aku mc.. sakit.. haha
sbb mmg 2 3 ari dah aku xsehat..
so, mmg ngam la kan time2 ni dayah datang..
so, mc lah aku..
kami bawak dayah jalan2 pusing2 kuantan..
xpakai kete aku yer..
tkt kantoi.. MC tp jlan2 ke bandar..
HAHA..
1 Bandar bawak pusing2..
 
Jom Layan gamba Bengong2 kami..
hahah~
 
 
Dinner kt TC.
Pas amik Kawan aku, terus gerak ke TC utk dinner..
Yg tengah tu BFF aku..
Norsyiha, yg kanan tu la org baru jejak bandar Kuantan..
huhu..
 

Antara tempat utama port muda mudi tenangkan fikiran..

dulu di kenali BENTENG..
skrg di beri nafas baru, dan nama baru.. Taman Esplanate..
Cantik dah tempat ni.. ade pokok2 LED mcm kt I-City tuh..
wahhh!
 

kalo dah xade tujuan utama dtg shoping compleks.. mmg gini la jadi nyer..

 Aduhai kawan ku.. di mane2 pon nk take a picture kan..
ok! apesal aku mcm melentik plak tuh..
hahah..
 
 
Lepas penat berjalan tanpa arah tuju, kami ke Taman Gelora..
Kawan aku nih, kemaruk sangat ngn Rokak Pak Halim..
ape tah yg best sngt..
bagi aku, biase2 aje..
tp mmg femes x hingat la rojak pakcik ni..
tp yg aku tau, tmpt ni slalu ade binatang x di undang..
BIAWAK! uuweekk..
sebab kedai2 kt sini di kelilingi tasik2..
so, biawak2 tu penghuni tetap tasik2 tu..
dan mencari sesuap rezeki kt kedai2 berdekatan..
 
 
Nasib baik ade sorg mamat lalu depat kami, blh la tlg snap pict.. HEHE
 
RIZQ FAARIS FITRY. ank teruna aku..
 
mama sebok bergambar, ank main pasir..
 Faaris sebenarnya xreti main pasir..
dan agak geli kalo pasir msk kt celah2 jari kaki die tu..
hahah.. adohai ank mama..
maklomlah.. duduk rumah taman.. tanah yg sekangkang kera..
mana nk ada pasir kan..

 
 
 
 
OKEY, itu sahaje yer..
Nur Hidayah Anuar, kalau sudi datang la lagi melawat Bandar Kuantan yer..
Kedatangan anda amat di alu alu kan..
insyaallah..
 






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...