Friday, November 16, 2012

Bukit Gambang Waterpark

Salam Awal Muharam.. Selamat tahun baru korg!!..
alhamdulillah, oksigen xpernah habis~
Smlm sempena cuti Awal Muharam, our compani buat Family Day 2012..
3 bulan dok sebey2 tempat yg menarik, dekat dan x membebankan staf kami.
 
so, pilih punya pilih.. kitorg AJK nih deside buat kt Bukit Gambang Waterpark..
haaa.. itu jer kot tempat yg paling dekat, menarik dan x membebankan staf2 utk datang..
al maklum la, staf2 kami ni jauh2..
rompin, pekan, paka, dungun..
smua tu AJK kene pk.. kang di kata nye AJK ikot ati sendiri jer..
sbb dorg mmg ckp xnk g jauh2.. kalo jauh nk claim minyak..
-_-"
baikk..
 
demi menjaga hati dan kebajikan staf2 kami..
Bukit Gambang Waterpark la jawab nyer..
(itu pon ade yg merungut.. katenya jauh.. kalo da rs jauh, xyah join la beb.. xbyk duit kampeni habis)
utk Family Day ni, our company kasi RM200 utk setiap fmly..
so, untung nya bagi org yg xkawen or mempunyai ank sorg..
(mcm aku - aku (RM20)+suami (RM20)+ank(free, krg 90cm) = RM40)
so, RM200 tu utk beli tiket dan makanan2 kt dlm waterpark tu..
kalau xhabis di guna, duit tu blh refund dan buat isi minyak yer..
(refund aku dpt rm100, mmg berbaloi)
(tiket 13tahun keatas RM20, kanak2 90cm smpai 12tahun RM16 tp kami book ramai2 dpt diskaun RM20, RM14 jer)
 
Bukit Gambang ni lebih ktg da 5 tahun kot bukak..
kata nya akn menjadi waterpark paling besar di Asia Tenggara..
betul ke wehh..?
beruntung aku duduk kt negeri Pahang ni..
Bangga jap..
=p

 
Bukit Gambang lbh krg 40km dari rumah aku..
bermakna, lbh krg 30minit je la kan..
tapi.. yg korg xtau..
ini la pertama kali kau nk masuk Bukit Gambang Waterpark..
kahkahkah..
iyer.. pestime ok!!
xpercaya??
ish2.. tipu wat ape.. huhu..
kwn aku yg ddk Perak, KL, Kedah pon da 2x berenang2 kt dalam..
aku ni, yg duduk sekanggang kera pon xboleh nk g..
wahh.. hairan sungguh..
=p
 
whan arrive at destination, ingt kan gempak la sangat kan..
ade macam2.. tinggi2..
tp, bagi aku biase2 jer..
maybe masih dalam pembinaan kot..
lagi pon aku bawak ank sekecil 2tahun.. aku nk g bermain air pon terhad la kan..
xkan nk tinggal ank aku plak..
staf2 opis ckp ade slide pool, beach, mcm2 lagi la,,
tp tempat nya xmacam yg di iklan kan..
(nk bandingkan ngn Sunway Lagoon pon aku xpernah pegi lagi.. huhu)
Safari Park di jangka bulan Januari 2013 baru siap..
kt safari tu dijangka akn menempatkan semua haiwan2 liar mahupon jinak2 dr serata dunia..
kecuali haiwan2 yg berasal dari kutub..
contoh beruang putih, singa laut or pinggu..
(dah mcm promoter plak aku rs..) 
 
kat dalam tu makanan mahal x hengat..
yer mahal.. tersangat mahal..
bayangkan..
nuget 5ketol+kentang goreng + melo ais RM10.80
Buger + air rebina RM10
(kalau nk tukar air melo kene tambah RM1)
bubur ayam (der sup!!) RM 4.80
nasik ayam RM10.00
Nasik Kukus RM10.00
(tahap kesedapan makanan  5/10)
 
fuhh.. kalau bawak anak ramai..
memang x mencukupi la ngn RM200 tu kan..
terpaksa la topup sendiri.. kat dalam waterpark tu dia ade sediakan kaunter utk topup duit..
sebab, segala urus niaga dlm tu x mengunaan kan cash money..
langkah keselamatan agak nya..
 
ok..ok.. xmo dah cite pasal Bukit Gambang Waterpark..
jom layan kepingan gambar yg sempat di snap off..
 
si baju pink tu ank jiran aku..
Faaris da pandang2 air tu.. xsabar agak nya..
 
permulaan, main2 kt gg air jer..
 
papa try letak faaris time ombak datang..
 


tadaaa! takut ombak rupe nya..
pa pa: hahha.. nampak mcm hero..
Faaris : mama!! saya takut ombak!! uuwaa!!

  
mama dtg utk selamatkan Hero mama..
 
ok.. snap family foto jap~ klikkk!
 
 

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...