Thursday, October 25, 2012

Asam pedas Ikan pari

haa.. meh nk "hupdate" byk2 yg mn tergendala tu.. hehe..
 
last 2weeks.. aku masak asam pedas ikan pari..
perghh.. perghhh.. ye! asam pedas melaka!
pes time aku buat dan resipi nye aku google yer kwn2..
 
 
da lame nk makan.. tibe dat day g pasar tani ngn mak aku,
so, aku beli la ikan pari kt pasar..
fuhh.. semangat nk masak.. beli sampai 1kg..
haha..
 
siap2 masak, campak segala bahan yg mcm uncle google kasi..
than siaplah asam pedas idaman aku..
 
slurrppss~
nampak sngt la menyelerakan..
siap2 mask, sambil tggu encik suami aku update la kt fesbok..
aku masak asam pedas..
 
15minit kemudian..
bbf aku tros bbm aku..
"woii..ko jgn mkn ikan pari!! nanti blh menyebabkan pendarahan.. aka keguguran!!"
erkkk! betul ke??
betul ke xleh mkn?!!
 
mak aiii.. kempunan aku nk mkn..
9bulan kene tahan nk mkn ikan pari tu..
kate bff aku, kalo kandungan da kukuh xkesah la nk mkn or x..
but now kan aku awal lg.. sbb tu die xkasi aku mkn..
sbb da mmg terjadi kt kwn kitorg, die mkn ikan pari, n bleeding di mlm hari.. huuu
 
so, langkah terbaik.. aku hanya memandang suami ku mkn..
siap tny die lg..
"sedap x bang?"
dgn rs xbersalah.. "wahh..sedap sngt yang... rugi2"
hukhuk.. adehh..
ptg tu plak..
mak: "abah ckp sedap la asam pedas td.. nnt buat lg.."
aku: "okey" - jawapan yg penuh redha~
 
fuhh...terima lah hakikat bile da pregnent, da xleh nk mkn sebarangan.. huhu..
 

 
 

2 comments:

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

FYI..sbnr nyer tu atas kekuatan kandungan n rahim masing2.. aku dua kali pregnent.. n dua kali gak ikan pari mejadi febret aku.. tapi kalo ko nk pantang pon.. trimester pertama ok da kot.. masuk 4 bln boley da mkn.. aku smlm baru lps melantak..hihi 3 minggu lps mkn jgk.. alhamdulillah.. xde pape.. :)

nuRuLFaRida said...

mama ash: haaa.. mmg atas badan ssorg.. dan time pes peknen dulu aku rs aku bantai je segale ape yg ade dpn mate.. but..bile zaman terlalu ccanggih ni.. belake di hujung jari.. aku jd takut nk mkn.. bile google mmg ade yg ckp xleh mkn itu ini.. hukhuk.. itu la yg mengerikan.. so, tkt berlaku pape, tahan je la selera buat seketika.. huuu~





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...