Monday, October 15, 2012

Alhamdulillah~

 
salam petang kawan2.. harap sehat sume eh..


HUMM.. lama kan aku x update pasal rumah.. tak bersesempatan aku nk menulis pasal rumah aku nih.. banyak sangat kerenah dan masalah2 yg aku plu hadapi.. sehingga lah saat menerima kunci rumah tersebut.. YE. kunci rumah tu.. tepat jam 12.31tengah malam 28/9/2012 aku dapat dari penyawa rumah.. (time ni faaris admit ward kan.. pas dpt kunci, bergegas plak ke  Kuantan Medical centre.. dirve sorg.. coz en.suami jaga faaris kt ward..)
(berjuta juta thanks to my BFF dan suami.. soz temman kn aku malam tu..)

Sebenarnya si penjual setuju utk menyerahkan kunci rumah pada aku awal bln sept ruti.. tp atas sebab2 yg xdpt di elakkan olr si penyewa, penyewa mintah aku kasi tempoh pada dia sampai hujung bulan.. so, aku ngn sikap yg sangat baik hati, bertolak ansur.. bersetuju utk benarkansi penyewa ddk rumah tu lagi.. tak pe..rumah pon bukan 100% milik aku lg.. apa salah nya kan.. mase tu masih dlm proses pertukaran hak milik pada geran rumah..

lama jugak proses membeli dan menjual rumah ni.. loyer cakap kalau beli rumah baru atau rumah yg sudah habis dibayar senang la skit proses nya.. xbyk prosedur..aku ni plak beli rumah dari tangan org, dan rumah nini bukan FREEHOLD. agak susah la kan.. sign sana, sign sini.. pengesahan sana.. pengesahan sini.. fuhhh... berpeloh jugak la..

so, lebih kurang setahun jugak aku menunggu saat2 itu.. saat menerima kunci rumah milik kami. harta kami.. ye. satu satu nya aset yg kami ada.. insyaallah rezki utk kalian yg inginkan rumah juga akn ade lepas ni yer..

Bagi korg yg tau pasal rumah aku ni, sure tau kan cite nyer.. pasal tuan rumah yg sangat sombong.. berlagak.. dan lbg krg blh ckp mcm soyg yg penipu.. humm.. biarkan die.. Allah akn membalas sume tu.. Dan Allah telah pon membalas maybe.. Wallahualam~ 
(penyewa die x bayar sewa hampir 2bulan, bli air dan letrik yg tertunggak dan semua itu perlu di langsaikan oleh die b4 hand over rumah tu pada aku..)

jadi..berkat kesabaran aku, kesungguhan aku turun naik lowyer firm, melayan karenah staf lowyer, si penjual, dan di penyewa.. akhirnya aku dpt jugak hak aku dgn selamat dan aman tanpa pergaduhan..

(penjual dan penyawa dah bergadoh.. time si penjual call si penyewa die, si penyawa xmo pickup call.. tp time aku call, ok jer die cakap..) heheh.. so, korg bergadoh bukan lah urusan aku kan.. yg penting.. hak aku adalah hak aku.. nk cerita panjang2 kt sini pon rasa malas nk pk dah pasal tuan rumah yg byk karenah dan kelentong.. selamat la yer rumahmu da jadi rumahku..

yg nk aku ucapkan hanyalah..
Alhamdulillah.. semuanya dah selamat dan berakhir sudah urusan aku dgn kamu..

###pening plak mikirkan pasal nk repair rumah.. rm10k utk repair je tau.. REPAIR SAHAJA.. ye.. REPAIR.. sbb tu aku ckp tuan rumah penipu, sombong.. die ingt rumah die tu elok sngt.. atas bawah paip bocor tau.. humm.. xper la.. ade rezki lebih nanti blh la renovate plak kan.. insyaallah, rezki Allah sentiasa ada...

** kerja kerja merepair rumah sedang di jalankan.. tak sabar nya nak masuk rumah baru.. hajat hati nak nak deco2.. nk ade taman yg pernah aku pos dulu, nk ade pondok orkid.. wahhh... byk bende yg aku nak..



No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...