Thursday, October 27, 2011

"TiMe To OliDay"

na na na tengganu kite..hehehe..
Sbnr nya oliday nih x d rancang pon.. aku bgth kt hsbn da lame kitorg xg oliday.. last g oliday time aku peknen 3bulan dulu.. skrg ank da 1taun 2 bulan pon.. so agak lama gak la kan.. tp biase ny kalo rancang awal2 sure x menjadi.. aku jugak yg makan ati.. heheheh.. so, last week aku n hsbn amik cuti memandangkan cuti umum yg sngt2 stategik.. Jumaat aku hapday coz g sign agrmnt rumah.. senin plak ari Keputeraan Sultan Pahang.. so, public holiday bg rakyat pahang.. rabu pulak Depaavali.. so, aku n hsbn hanye amik cuti jumaat n selase jer la.. so, aku cadangkan la g ke KT.. memandangkan kt sane ade adik ipar aku n mak saudara aku kan.. so, mmg elok sngt la kan.. oliday sambil melawat..
kitorg bertolak dr ktn ari sabtu 22/10.. sampai di KT pon da kol 10mlm.. faaris sbnr ny demam.. tp xder la panas sngt.. agak suam2 kuku cam tuh la.. so, dr ktn smpai KT die tido lam kete.. mayb kesan dr ubat demam n ubat selsema tuh kot.. senang jugak la keje aku nk kawal die lam kete.. tp, ingt kn da smpai KT die teros nk tido.. rupe ny x.. mate die bkk luas.. segar bugar.. tepuk2 xmo tido gak.. kasi gelaxy tab pon xjd..biase umpan ngn Gt jer kasi die tgk boboiboy.. kompem tlelap..tp kol3 pagi baru die tido tau x.. letey aku n papa die mlm tuh.. aku smpat gak la tlelap..papa la yg jage kan.. lbh krg kol 5pg plak tibe2 die mengamok xmo tido.. xtau da nk wat ape.. last2 bkk tv.. kasi die tgk.. n mayb dek cahaye tv yg terang tuh, akhir ny die ttido semule.. aku pon xpasan plak kol bape.. tp mmg mlm tu bape jam je aku tito.. haaiihh.. bertuah pny anak..
orite..xmo cite byk.. u'll just tgk pict2 yg sempat aku snap sepanjang berada d KT yer..
#kebiasaan ny kalo g trip jauh2 or blk kg, aku kan buatkan tmpt tido utk faaris.. baru la selesa die nk tido kan.. aku pon xder la lengoh nk pangku die berjam2 lam kete.. heheh..#

~papa tgh drive kete, tp mama sibuk dok snap pict..hohoh

~wahhh... selesa ny ank mama baring.. selimut bucuk tetap ade..hehehe

#ini pict yg sempat d snap sekitar pasar payang.. uuwaa... rambang mate tgk batik.. harge perhh.. lebih rm500 utk 4meter wooo... hadoyaii... mmg xbeli la aku.. bazir.. silap iron, mau hangus baju mahat tuh... huuu...#

~ni pict papa snap, time nih mama g soping ngn makngah..faaris just tggu kt tepi tangge ngn papa..last2 faaris ttido..ngeee ~percaya atau tidak... kain batik cripe ni arge rm640.. ade blink3.. batu swuaorski..uuuwaaa!! xkan aku beli punya lah.. leh baya kete aku sebulan n ade balance lg tuh..huhuh..
~xsalah aku, kain nih pon arge die leh tahan gak.. huhuhu~
#ini pict kami beriadah kat Pantai Batu Buruk.. ade kereta kuda.. ada motor ape tah.. 4roda tu.. ramai gile org2 kat pantai nih.. tp xramai plak yg mandi time nih..mayb air ombak besar kot.. so, faaris pon sempat la d acah2 pakngah nya utk main air..heheh.. xtakut plak die ngn air..#
makngah: jom faaris kite pg main kat taman plak..
faaris: xmo..nk main air lg la makngak.. kejap je dpt main air..
makngah: xper la..nnt kalo dtg tganu lagi, kite dtg sini yer..
faaris: mama2, jom kite naik kuda tuh.. mama: xboleh la syg.. nnt kuda tu melompat cane.. tggu faaris besar skit ye..
faaris: pakngah, blh bawak faaris main air tu x?
pakngah: boleh...tp xboleh mandi la.. ombak besar.. bahaya..
faaris: pakngah xpandai berenang ke?
Pakngah: pakngah leh timbul kan badan lam laut tau faaris..
~ececece.. snap pict mama & papa skit.. heee...
~faaris bersama pakngah n makngah ny.., da puas main air...
~obses sngt ngn strow minuman.. walau pon air da kosong.. huhu
faaris: nyam3.. best ny ais nih...
~faaris xreti nk imbang badan jln atas pasir pantai.. heee
~mintak papa belikan 1 la faaris..
Faaris: vroomm..vroomm..nnt nk merempit cam papa time muda2 lah..heheh
#ini pict papa kat kedai keropok plg femes.. tp ni bkn kedai dah kot.. kilang da nih.. sape2 nk bli mmg kena beratur n amik no.. than tggu angka giliran masing2 d panggil.. lbh krg cam bank dah.. huhu.. tp keropok die mmg besh..
~ramai org yg menunggu gilisan di panggil..
~keropok di rebus menggunakan kayu api..itu kot resipi rahsia oner keropok nih..
sebelah malam plak kami ke Pulau Wan Man.. ape lg yg ade kalo kt sini.. Sure la Masjid Kristal yg menjadi tumpuan ramai 1 ketika dulu.. tp skrg pon kalo sape2 dtg ke KT ni, x lengkap la kalo x dtg melawat Masjid Kristal nih.. tp mlm tu kami xberjalan sngt.. sbb cuaca x mengizin kan.. Pas snap pict2 skit tros gerak balik.. tkt plak faaris kene ujan kan.. xpasai2 demam balik faaris tuh.. huuu...#
~kali kedua mama & papa ke sini..but, 1st time bagi faaris..
~masam ny muka ank mama... time nih mmg biase ny time die tido.. so, xleh buat ape da lah.. mmg mood tido la die... hehehe
~faaris d gomol pakngah nyer..
pakngah: alololo buchuk pakngah nih...
faaris: pakngah!! jgn la buat cam nih.. rimas lah.. haiihh...
so, terlihan n tergambar la di atas kesemuanya cerita sepanjang percutian kami ke Kuala Terengganu selama 5hari 4mlm.. terima kasih kepada makngah n pakngak kerana memberi tempat penginapan yg cukup selesa.. selame 5hari d KT, perus mama n papa sentiase penuh.. smpai cam nk termuntah jer.. asik makan...makan..n makan.. mkn nasik 3 kali 1hari.. huuu... tgh malam pon makan nasik lagi.. adoyaiii.. mmg naik la 4kg blk dr KT nih.. teruk la mama nk kene diet.. heheheh... pape pon, oliday nih cukup seronok..
aku soping bagai x hingat.. xper la.. bukan selalu.. cukup la dpt baju batik sutera cripe sepasang, n utk hsbn ku, aku bli kan kemeja batik.. boleh la di pakai utk ke opis setiap ari kamis.. setiap kamis kan org gomen kene pakai batik.. so, elok sngt la tuh..
~heheheh... tgk... 1 troly penuh barang2 yg d soping..termasuk lah brg2 faaris.. tp lom tgk brg yg da ready lam kete.. hehehe..
kesimpulan ny.. oliday kali ni mmg sngt2 enjoy n happy.. sbb ade penyeri.. ehehe.. ini la cerita sepanjang kami bercuti d Kuala Terengganu selama 5hari 4mlm...papa, bile next oliday lg yer...hohohoho...
thanks papa, i luv u..

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...