Saturday, October 15, 2011

" Setahun bersama RIZQ FAARIS FITRY"

oohh.. last month wat beday party faaris.. lewat 1 bulan.. coz bday faaris jatoh pada bulan ramadhan.. so, terpaksa la d tunda.. n kebetulan pada bulan sept plak mama mmg teramat lah bz.. terpaksa outstation ke KL for da Company Sport Day.. so, terpaksa la setting lain hari.. set punya set, 17/9/2011 baru la terlaksana party buat faaris.. birthday faaris d sambut bsame birthday papa.. papa 12/9/2011 kan..lamsam tros lar..hee... SO, kat bawah nih sikit pict sekitar birthday party faaris.. kalo nk tgk sepenuh nya, sila layari www.facebook.com/faarisadiraf . . ngeee..

~ faaris wif adiah dr abg affan ny~

~puding special dr mama~

~faaris wif cake birthday~ ~HAPPY BIRTHDAY 1ST SAYANG MAMA~ humm.. cam kejap jer masa berlalu.. pejam celik..pejam celik...da 1tahun faaris menjadi perhiasan rumahtangga aku dan hsbn.. ahlamdulillah.. syukur dgn anugerah yg Maha Esa kurniakan pada aku.. harap Faaris jadi ank yg soleh..mampu membangga kan mama n papa dia.. harap juga faaris menjadi sorang manusia juga umat yg beriman.. humm,dgn ada nya faaris, jiwa tebih tenang.. kdg2 gelagat die mencuit hati..kelakar.. lagi pon die skrg da pandai macam2.. bercakap la.. paappa...mamma mamma.. memanjat la.. berlari apa tah lg.. huu.. mmg x terkejar aku n papa die.. tp kadang2 suma itu perlu kan.. utk menguji ketahanan die.. menguji pencapaian dia.. selama ngn faaris, die xbyk ragam.. senang je jaga die.. tido pon senang.. paling cepat die tido lepas magrib..paling lewat die tido pn kol 10mlm.. mmg xcerewet lgsg.. tapi, faaris mmg xmau d tinggal kan d umah nenek die time malam2.. contoh ny, kalo aku n hsbn ada hal mlm, n plu tggl kan faaris d rumah nenek.. dia akan merengek smpai nenek call mama berkali2, sampai mama n papa balik.. faaris plak merengek n nangis dr saat mama tinggal kan ngn nenek n berhenti bile da nmpk mama.. uuuwaaa.. dasyat ny... sbb tu aku jarang tggl faaris mlm2 ngn nenek die.. n setakat nih mmg kami berdua xpernah la lg outstation yg memerlukan faaris tido bsame nenek die..so, aku or hsbn la akn jage kalo slah sorg yg g outstation. tapi, yg x boleh tahan, faaris suka menggigit.. pantang nmpk ape ada atas lantai.. suma ny nak d ngap ny.. huu... mmg pantang nampak.. bahaya betul.. pendek kata, memang semua lah die nk masuk kan dlm mulut die.. nak2 lg die amat obses ngn kertas..huu..memang xboleh jmpe kertas.. sume benda yg berunsur kan kertas.. die aku mgigit ny smpai hancur.. macam tikus tu haa.. mmg same.. sampai kan afan marah sbb sume bucu buku afan faaris da sapu bersih.. macam c tikus.. pernah 1x mama afan bli kan buku baru.. afas tros ckp " adik faaris jgn makan buku afan yer.." eheheh.. kecian plak afan.. haihh.. ini la keletah ank2 yg akn mencuit hati setiap ibu2 kan.. da usia 1tahun nih, faaris pon da pandai pegang pen dah..da nk menulis..walau pon just utk conteng2 jer.. faaris jugak tgh belajar sebut "fish".. da berkali2 papa ajar F.I.S.H.. tp faaris sebut.. "fffuff" jer..ehehe.. jadi la kan.. atleast, bila tny "nama fish?" die blh tunjuk aquarium papa.. alhamdulillah.. pandai dah ank mama... owhh... faaris pernah d masuk kan ke ward Kuantam Medical Canter (KMC) selama 6 hari.. xsalah bulan march 2011.. time tuh umor faaris 7 bulan.. faaris d kejarkan ke KMC d sebabkan demam yg berlarutan n suhu badan yg terlampau tggi.. risau gak kot2 kena sawan kan.. time bwk ke KMC pon badan da biru2.. uuwahaaa.. cuak ny aku.. time tu, Tuhan jer yg tau ape aku rs.. rs cam KMC tuh jauh je..cm xsempat je nk smpai.. but, Ahlamdulillah.. sampai je kt KMC, suhu da turus.. cz nenek sempat kasi ubat b4 badan die jd biru lebam.. haa, time bwk faaris kt ward kecemasan, doc nk pasangkan jarum kt tgn die.. n doc mintak aku keluar dr ward tu.. (die xmo kasi aku tgk die cocok faaris la) so, aku pon kua la.. dari luar.. uuuwaaa...uuwaaa.. suara faaris kuat gile dengar.. tah mcm mn la doc n nurse2 tu kerja kan ank aku..but, xsmpai 5minit pon, faais da siap d pasangkan jarum kt tgn die.. kalau la aku ade same2 lam bilik tu, sah2 aku xsanggup nk tgk ank aku nangis sebegitu rupa..huuu... hari ke 2 di KMC, suhu naik 39cl.. nasib la time tuh kt KMC dah.. nurse pon cuak.. aku apatah lagi...xtau nk wat ape.. so, drip air d lajukan n ubat d masuk kan dr buntut faaris.. mmg ubat buntut akn lbh mberi kesan dr lain2 ubat.. tp xd galakan bg yg dmm biase2 ok.. So, berkampong la mama n papa kt KMC tu 1week..papa ade gak on off blk umah..mama mmg lgsg xblk umah..atok n nenek pon suma dok ulang alik dr rumah ke KMC tuh..

~pict faaris at KMC~ Sejak ada nya faaris, papa pon byk membantu mama wat keja umah.. papa suka basuh pinggan.. so, lepas mkn mama mmg jarang basuh pinggan..coz papa akan basuh.. ngeee..thanks ya papa.. papa jugak da iron baju kerja sndr.. dulu mmg mama yg iron kan baju papa.. tp kdg2 terlupa n tertido.. so, pagi hari mama iron kan b4 g kerja.. kdg2 terlewat bangun, papa just pakai tshirt office je g keje.. bagi langkah keselamatan, papa iron la baju sndr tiap2 malam.. cam time bujang2 dulu.. heee.. thanks ye papa.. coz memahami keadaan mama.. untuk kerja2 rumah yg lain, kene requets dulu la baru papa nk buat.. hehehe.. papa jugak da pandai jage faaris kat umah.. papa pon sanggup amik cuti kalo nenek nk g spital wat monthly checkup.. papa da blh harap utk jage faaris.. ank papa jugak kan..kena la belajar walau pon xpandai kan.. tp kadang2 papa ade mengeloh sbb xlarat jaga faaris..ektif sangat.. hehehe.. pape pon, kalo ektif tu la nama ny budak normal papa oii.. kang diam2 jer.. risau plak kan.. papa jugak rajin bangun malam buatkan susu faaris.. memandangkan faaris mmg selalu merengek nk susu mlm2 terpaksa la aku ngn papa die bgilir2 bangun buat kan susu die.. kalo aku sorg nk bgn, mmg xmampu la... xcukup tidur la aku.. cane sok ny nk keje kn..tp mmg xcukup tidor sejak ada nya faaris.. biasa la, mn pon ibu kan.. thanks ya papa.. kerana memahami keadaan isteri mu.. tapi bagi sorg ibu, sume nya bbaloi2 kalo d laku kan sndr.. walau penat xhilang, walau lelah masih terasa..

papa di dahulukan, ank d utamakan.. ekekeke
THANKS PAPA, THANKS FOR EVERY THING...
humm.. tuh je lah sedikit sebanyak cerita sepanjang 1tahun kami bersama RIZQ FAARIS FITRY.. syukur alhamdulillah atas semua rezki yg telah d janji kan kepada kami sekeluarga...
mama sangat sayang pada kamu berdua..
RIZQ FAARIS FITRY BIN MOHD FAISAL

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...