Monday, October 31, 2011

"Buat Dia yg tERsAyAng"

wahai suami ku.. MOHD FAISAL MOHD SAARI.. hanya 1 yg ingin aku katakan.. aku terlalu mencintai mu.. hanya kamu.. terima kasih kerana hadir dlm hidup ku.. terima kasih kerana sudi memperisterikan aku.. terima kasih kerana menjadikan aku ibu kpd zuriat mu.. terima kasih kerana mengambil aku sbg suri dlm hidup mu...01/06/2006.. tarikh yg xkan pernah aku lupe.. spt mn aku xkan lupa nama mu yang terukir d hati ku.. aku mecintai mu juge menyayangi mu sepenuh jiwa ku...tat kala aku di aju kan soalan dr wali ku (abah) "nurul farida aini, anak abah.. sudikan kau menerima mohd faisal mohd saari sbg suami mu?" lalu aku menjawab "ya".. tat kala itu, air mata ku mengalir.. aku sebak.. begitu juge abah.. dia seperti menahan sebak.. sudah tiba masa dia terpaksa menyerahkan tggjwb ny kpd org lain.. dia tpaksa memisah kan aku dr hidup nya... aku adalah wanita, isteri juge ibu yg bertuah... aku bertuah krn menjadi sorg wanita yg mengenali mu.. aku bertuah kerana menjadi isteri kepada mu.. aku bertuah krana menjadi ibu kpd ank kita yg comel.. masih lagi tergambar saat kau berjabat tgn dgn imam.. masih terdengar lafaz terima nikah dr mulut mu... taklik juge talak.. masih tergambar saat kau hulurkan mas kawin kepada ku.. masih tergambar saat kau mengangkat dagu ku utk mengucup dahi ku.. masih lagi tergambar saat aku mengucup tgn mu.. saat aku menerima kau sbg suami ku..
masih lg aku teringat saat kita di sandingkan di pelamin.. saat kite tersenyum di pelamin.. saat kite bergambar bsama tetamu.. saat kita di rai kan.. saat itu adalah saat yg plg d tggu oleh setiap wanita setelah bergelar isteri.. alhamdulillah.. aku melalui semua nya bsama mu.. moga ianya sekali seumur hidupku.. alhamdulillah, sehingga kini aku masih bersama mu..
suami ku,
jangan lah sekali kau mendustai aku.. jangan lah sekali kau menyakiti hatiku... jangan lah sekali kau musnah kan harapan ku.. jangan lah sekali kau hancur kan kebahgian aku.. jangan lah sekali kau lebur kan kepercayaan ku... suami ku, sesungguh nya aku berdosa kepada mu.. sesungguh nya aku menderhakai mu.. sesungguh nya aku menyakiti hati mu.. sesungguh nya aku menyeksa jiwa mu.. tp.. percaya lah.. itu bukan terniat dr hati ku.. aku hanya inginkan yg terbaik.. utk kau, aku juge masa dpn kita.. Ya Allah.. Jika suamiku lakukan nya ngn hati yg tulus,tanpa niat buruk, Engkau alihkan lah fikiran aku saat aku mencurigai ny.. Engkau suci kan lah ati ku saat aku ragu tingkah nya.. Engkau tenangkn lah jiwa ku saat aku bercelaru.. Engkau pelihara kan lah lidah ku saat aku bbicara.. Engkau kunci lah mulut ku saat aku ingin bkata2.. Ya allah... Aku memohon ampun kepada suami ku.. Ya allah.. aku memohon petunjuk mu.. Ya Allah.. aku memohon agar kau lembutkan lah hati ku.. sayang... Ampunkan lah aku isterimu.. aku akui sifat buruk ku.. xmampu memadam kan kesah silam xmampu melupakan pekara pahit xmampu menahan marah.. xmampu menahan kata2.. xmampu menurun kan keegoan.. sehingga kau mengatakan aku, adalah isteri derhaka kpd mu.. Sayang, aku tau, kini badan xsecantek dulu.. aku tau, bicara kini xseperti dulu.. aku tau, tingkah laku kini xsopan seperti dulu.. aku tau, layanan kini xmesra seperti dulu.. tapi... aku mmg pasti, aku amat mencintai mu.. aku amat menyayangi mu.. aku akn sentiasa d samping mu.. susah juga senang.. hanya kamu yg aku ingin kan.. sayang.. hanya yg ingin aku tuntut dari mu.. bahgiakan lah aku.. hargailah aku.. jd kan aku pendorong kejayaan mu.. cari lah aku jika kau perlu.. jgn sekali kau ketepi kan aku.. bawa lah mahligai kita sampai ke syurga.. bawa lah kasih syg ini sampai ke nafas terakhir.. TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA.. AMPUNKAN AKU.. ~nukilan iklas, istimewa buat suami ku.. diri mu terlalu istimewa di hati ku.. Alhamdulillah..

2 comments:

Ana said...

cecece..sweetnye...

nuRuLFaRida said...

ekekekek... da xder keje kan.. byk time free.. tibe plak teringin nk luahkan kekesalan diri.. ini la hasil nye...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...