Tuesday, May 28, 2013

Rezeki Allah - Part 2

sambungan...

di sebabkan aku kenal rapat ngn ustazah ni, b4 balik kitorg borak2 la..
borak2 kosong..
ustazah: nurul kawen umor berape? skrg umur berapa?
aku: erkk..23 kot, skrg umo 27..
(tetibe lupe umo bape kawen dan pelik ngn soalan die)
ustazah : kete tu da abis bayar?
(sambil die menjuihkan mulut ke keta aku yg tgk parking kt laman rumah..)
aku: belom, lagi 5 tahun kot..
ustazah : Alhamdulillah.. Ade kereta, kawen awal, ank nk masuk 2, dpt keje elok, dapat suami baik.. ape lagi nak?? sume itu rezeki kan..
aku : (hanya tersenyum dgr ustazah membebel)
ustazah : ade org lain, smpai skrg xtemu jodoh, yg temu jodoh xtemu zuriat..
yg ade zuriat, xada rumah yg selesa.. menyewa smpai beranak pinak..
aku : sengeh2 kerang busuk kali ke 2..
Ustazah : rezki Allah itu meluas.. semua segi ada lah rezeki kalo kita melihat dari segi positif..
bersangka baik lah pada Allah.. kita ni manusia, x maksum.. ada je yg x cukup..
dah ada rumah, nk repair.. dah ada keta, nk keta lagi besar.. dah ada ank sorg, nk tambah lagi..
aku: senyum lagi..
ustazah: apa yg nurul dapat dan kecapi harini adalah sebahagian dari ape yg org lain belom dapat..
dan ape yg nurul belom kecapi dan merasai harini, adalah bahagiah org lain yg sedang menikmati
rezeki mereka, Allah maha adil..
bersyukur lah..

tiba2 azan magrib berkumandang..
aku mintak diri utk blk umah..
dlm kete aku bfikir, melayang2.. alhamdulillah.. rezki aku murah..
bersyukur padamu ya allah..
semalam papa dapat berita baik, rezki papa..
pagi td melihat status sorg kwn kt fb..
aku tau apa maksud nya.. ape yg die dan suami tggu2 kan..
nanti2 kan..
wahai kawan dan kenalan ku..
bersabarlah dlm menunggu rezki dari Nya..
Allah Maha Adil, Maha Pemurah juga Maha Mengetahui..
Jgn la kamu mengeloh, berputus asa saat melihat rakan yg lain menikmati "rezeki" mereka..
aku doakan kwn2 yg masih bujang, agar di pertemukan jodoh cepat..
aku doakan kwn2 dan pasangan yg masih belom berzuriat, di cepatkan dapat zuriat..
aku doakan kwn2 yg masih dlm keadaan susah n payah, moga cepat2 lah berakhir semua derita itu..
dan aku juga doakan kawan2 yg masih belom menutup aurat dgn sempurna, cekalkanlah hatimu utk menjaga amanah itu..
doa utk diri sendiri, moge aku iklas menjadi sorg isteri, kawan, ibu dan ank kepada keluarga.
moge aku iklas beribadat kpd Pencipta..
moga segala amal dan ibadah aku diterima Nya..
aminn..

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...