Thursday, March 14, 2013

Pilihan nama Anak

Selamat petang~
 
meh nk kongsi name2 yg da aku pilih2 dan tapis2..
hikhik..
 
di sebabkan nama ank sulung aku name nyer
RIZQ FAARIS FITRY
(Rezeki, yg alim/ahli firasat, semulajadi)
maka nya adik die pon nk gak 3 suku kata n canggih manggih pny name kan..
canggih mana pon bior la bermaksud kan..
so, aku dah dapat tapis n pertimbangkan beberapa nama yg tersangkut di hati..
hehe
 
LELAKI:
Izz - Kekuatan
Wafiy - Setia/Jujur
Waqiuddin - Pemelihara Agama
Qayyum - Abadi/kekal
Haris - Pengawal/pelindung
Haziq - cerdik/pandai
Hfiy - Yg memuliakan
Ziqri - Terpuji
Ziyad - Kelebihan
 
PEREMPUAN:
Raisha - Pemimpin raja
Rania - kesukaan/ kemenangan
Insyirah - kegembiraan
Irdina - Kehormatan kami/ kebijaksanaan
Nadhira - Yg Berseri-seri
 
 
GABUNGKAN:
Izz Wafiy Waqiuddin
Izz Hfiy Haziq
Izz Ziqri Ziyad
 
***************
Raisha Nur Rania
Raisha Insyirah
Rania Nur Irdina
 
^_____^
 
# nape tiba cari2 nama baby nih?
semalam hubby tibe2 tanya dah ade name ke utk baby??
aku tibe2 "teng!!!"
"abg la isi name.."
huhu..
so, smlm tros google, cari nama ank..
haha..
agak2 baby girl ke baby boy eh..
 
 

4 comments:

Afri Ismail said...

hahahah...ade isi la tu..congratz

Afri Ismail said...

hahaha, ada isi la tu...congratzz

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

hehhe..cpt tol cari.. aku pon xpk lagi... harap2 name kali nih sesuai ngn baby yer mama :)

nuRuLFaRida said...

saje jer mencari2 nena... dah ade yg menanya kan, n ade kesempatan.. tp xtau la name tu ke yg aku nk pilih.. tgk n lihat jer la.. btw, sume name2 yg dicari mmg ade maksud yg baik2.. tp sesuai ke x tu la yg kite xtau kan..
humm.. mudah-mudahan la kali ni alhamdulillah..





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...