Thursday, June 10, 2010

~ Aku YaNg SelaLu Lupe~

Hummm..kdg2 kalo nk d ingt kan mmg xpatut n cam klaka bunyik nyer.. yer la.. aku nih slalu jer lupe yg aku tgh peknen..huhuhu.. bukan 2 3x,but da byk kali aku lupe yg ade bb lam perut aku nih..huhu.. Dlu ms mule2 peknen.. memandangkan opis aku nih 2 tingkat, n tmpt aku d 2nd floor, aku slalu naik anak tangge tuh 2bar tros..kire nk cepat smpai atas la... than sampai 1 mase tu tetibe aku ter'period'.. aku jadi cuak lah.. tros p klinik.. doc kasi asid folik utk kuatkan rahim n bb aku.. tp aku xcakap pon kat doc yg aku slalu naik tangge cam tuh.. kalo ckp sure setimbun aku kne mrh..huhu... so,diam2 jer la..tp doc soh aku bhati2,jgn wat keje2 berat.. 2 3bulan peknen.. Aku nih slalu jer lambat nk packing document nk hantar ke HQ aku.. so,bile nmpk c mamat ABX kurier tuh,aku cepat2 belari kejar die..yer la,takut die da tutup pasel tu..huhu.. so,opis mate aku sume terkejut n serentak menjerit "woit!! jgn lari la..kang beranak kat opis nih ssh plak.." heheheh.. br la aku tsedar..hee..dorg 3 4org sume geleng kepale.. Awal minggu lepas peknen... Area opis aku gempar sekejap..coz org MPK dtg saman..sapu sume kete yg park kat opis aku nih.. padahal da btaun2 parking,mmg xkene saman pny..tp tah la nape tetibe jer skrg nih rajin plak mamat MPk tuh dtg ronde2 kat sini.. so,kitorg syak tokey kedai cemin kete nih yg report..coz customer die ssh nk dpt parking kalo dtg nk tuka cermin kt kedai die.. tp sape soh bkk kedai kat sini.. sini mmg xsesuai kn wat kedai2 cam tuh..parking mmg terhad.. so,aku nih yg nmpk org kecoh2 kat lua,tros berlari tgk..than bile aku bkk jer pintu opis aku,aku tgk org MKP tuh tggl 1 kete lagi nk sampai kete aku... so,aku ape lagik.. tros tekan minyak menuju ke kete aku lah..hehehe.. time tuh sume org yg tgk aku lari tuh terngange..heheheh.. aku pon plik gak nape dorg cam tuh... so,br la aku teringat yg aku nih peknen...wakakaka.. mmg dasyat aku nih..heee.. pastu mule lah pas blari tuh, perut pos rs sakit.. 2 ari gak la sakit nyer.. siap p klinik lagi..ye la..tkt gak kan kalo jd pape..but bb ok jer.. hee.. ish3 mama.. Semalam.. Oleh sbb kakak aku kne g kusus kat kemaman 3 ari,aku bwk affan tido umah aku lah..coz sian plak mak kne jage afeef lagik..mn nk larat kalo ade affan..mau myer pengsan nenek tuh d buat affan..da la affan tuh suke sangat cucuk2 adik die..suke2 die je sentap tgn la, tolak kepale la, kalo da nk kiss tuh, tiap 3 saat nk kiss adik die..huu.. larat ke nenek die nk jage 3ari sorg2.. huu.. so,aku blk je keje,tros je siap kan die..kasi makan nasik or susu..than bwk balik umah aku... aku ngn paksu die pon da xlarat nk melayan.. kejap nk main PC, Kejap Nk melukis, jap nnt nk main game bowling ..ish2.. mmg xlarat da.. so, d pendek kan cite.. mlm semalam lam kol 2.30 pagi tetibe jer die muntah.. naseb baik aku terdengar.. coz aku tido2 ayam je..yer la da de bdk kan..xkan nk tido cam biase kan.. kne la bjage2.. time tu lam gelap,lampu samar2 jer..aku tgk die da muntah habis da..muntah kua kat hidung pon..cuak gak la tkt lemas.. so,ngn pastas nyer aku tros terjun dr katil aku tu..tros dpt kan die.. time tuh xingt pape dah..mmg cuak la.. bkk lampu, tgk2 mmg da abis sume toto n tilam yg alas die tido.. [naseb xkene karpet bilik aku..kalo x,jenuh la aku nk basuh..huhu] siap lap2 than kasi die minum air..but xtau nape die muntah..xpernah plak die muntah time tido cam ni.. pas muntah tuh mate die jd cerah.. doh kelip2 jer.. aku tggu gak la bile die nk tido..but xtido2.. lam kot 4lbh skit da mamai2 da die..aku naik atas katil aku..xsampai 10 minit pastu muntah lagi,aku pon terjun lagik..lap2 lagi die..sapu bam kat perut kaki n betis tkt kembung perut.. pastu tros la aku teman kan die tido kat bwh tuh..pinggang aku kemain la sakit nyer..br nk tlelap, perut aku plak sakit..br la teringat yg aku nih peknen..huhu.. smpai la skarang nih perut aku rs sakit2 lagik..mayb bb aku tkejut coz mama die terjun katik 2x..hukhukhuk.. tuh la cite nyer pasal aku yg slalu jer lupe lam perut nih de bb..bb sory yer.. kdg2 perbuatan tuh d luar dugaan n pemikiran mama lah...huuu

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...