Sunday, June 20, 2010

~ 1St YeAr AnNiVeRSaRy StoRy ~

HAPPY 1ST YEAR ANNIVERSARY SYG, MOHD FAISAL MOHD SAARI..
:: 19/06/2010 :: ~ cane nk mule kan ek.. k,menandang kan anniversary aku jatuh ari ahad (20.06.2010) aku terpaksa la check in awal.. alhamdulillah smua nyer bjalan spt yg aku rancang.. but b4 check in,aku sempat g wedding kawan aku kat sg isap tuh..siap2 mkn baru la dtg ke MUARA BEACH RESORT.. lam kol 3 lbh da aku check in bilik..walau aku dok kat kuantan,aku mmg xpernah tau pon pasal resort nih.. aku booking nih pon sbb tgk quotation company aku.. coz dlu pernah nk wat sukan kat sini.. kire ok la kan.. bilik pon leh tahan gak.. arge bilik aku book nih RM 150 jer.. view pon ok,ngadap ke pantai..sebelah bilik aku ni plak ade pool..so,mmg dkt la kalo nk terjun g pool tuh.. but aku ngn laki aku xder nk mandi..air pantai pon kitorg xmandi..heheheh.. so,nih la serbe sedikit view ttg bilik n kwsn resort yg smpt aku snap.. ~ view pool yg cantek~ ~ bilik yg luas gile2~ ~ kawasan laman yg bersih~ ~ hiasan bilik yg sedikit moden~ ~ d sbb nk bilik nih blakang kaunter, aku dpt pakai wifi yg sesangat la laju nye.. ::: zooommm....zooommmm.... zooommmm.... hikhik.. [xde pict tuk gambarkan kelajuan nyer] ~pas rehat2 lam bilik,kitorg pon kua la jalan tepi2 pantai.. ramai gak la org rupe nyer nginap nk resort nih.. maklom la kan,skrg nih kn cuti skolah.. sure la sume hotel n resort fully book pny.. so,puas jalan2 n snap pict,kitorg pon gerak g mkn..xsempat da nk tggu mlm..coz da lapa kan..bb aku pon da lapa,so mmg xleh tggu da kalo bb nk mkn..huhu.. d sbb kan kitorg xarif kwsn nih, kitorg cr tmpt mkn yg ramai org mkn..coz dr situ leh tau la makanan die sedap ke tak kan..hukhuk.. so, kitorg nmpk 1 kedai yg bname SERI JEMBAL.. fuhhh.. mmg ramai org.. sure sedap kan masakan die..aku pon ape lg..pilih la ikan bawal utk d masak 3 rase n sotong utk d goreng celup tepong.. amik yg kecik2 jer.. coz 2 org jer nk mkn kan.. hum.. so,lam kol 7 la kitorg mkn smlm.. xla tlalu awai n xterlalu lewat.. ngam2 la tu kan.. sbb,aku tkt kalo mkn awal nnt tgh mlm bb lapa plak..hukhuk..mn nk cr makanan.. ngeee~ ha,lupe plak..d sbb kan kedai tuh d kunjungi oleh serangge yg xsedap mate menandang..jadi aku pon minx sebatang lilin utk menghalau makhluk tuh.. than secare sengaje nyer tjadi lah CANDLE LIGHT DINNER... hikhikhik.. so,nih la pict2 yg sempat aku snap ngn mkanan yg aku order n candle nyer skali.. ~ CERITA D SEBALIK NY~ ~ WAKAKAKAK... nk tgelak pon ade..menyesal pon ade.. hukhuk.. but ape nk buat kan.. sume nyer da d booking n da d bayar.. hukhuk.. mmg teruk yg amat la MUARA BEACH RESORT nih.. mmg xlayak pon nk d panggil resort.. akn da ckp aku xtau sangat ttg resort nih.. hum... bak kate papa " ceh,macam umah hantu jer..resort ape cani..elok lagi sempurna resort tuh.." walau aku yg dengar nih sedikit pedih, coz aku yg planing sume nih kan.. xsangke lak papa leh tkeluar ayat2 pedih cam tuh kan.. ingt kan dpt la dengar "thanks syg coz planing sume nih..walau pon kadaan sebegini rupe.." hummm..kan sejuk je ati mama dengar kalo papa ckp cam tuh kn.. xper2 mayb papa xbniat nk sakit kan ati mama.. but tuh da mmg kenyataan mmg hakikat nyer.. so,mama leh terime ngn seade nyer..mmg resort nih teruk sesangat.. teruk n buruk..hukhukhuk..mmg xter gmbr ttg keadaan spt ini..hukhuk.. mama sendiri pon xtau kadaan resort nih cani.. mmg nyesal yg amat.. hukhukhuk... TIDAKKK!!! haa..kalo papa komplen byk sangat..next year 4 2nd annversary papa planing la yer.. sure papa leh planing lg romantik n sempurna kan.. ngee.. xsaba nk tggu kejutan dr papa 4 da next year kn bb.. ahaks~.. kite sambut bertige yer.. so, nih la pict ttg MUARA BEACH RESORT yg sesangat teruk.. ~Toilet Nyer yg buruk!! EEEEIIYEKKK!! ~Katil Nyer da pecah2!! ~air Corn Nyer cam xpernah serbis!! ~Tv Yg same besar ngn laptom n kaki papa !! ahaks~ :: 20/06/2010 :: :: la..da pagi rupe nyer..xsempat plak nk wish time kol 1200 tgh mlm.. hukhuk.. mama ttido la papa..sowi yer.. mmg ingt nk wish time tuh..but mayb da pnt sngt kot.. so.. ter ZZZzzz... hukhuk..:::
-:: HAPPY 1ST YEAR ANNIVERSARY ::-
~ pastu di sebab kan pas mkn mlm tuh xder tapau balik ape2..just papa bli kan air mineral..pg tuh mama sesangat la lapa nyer.. hukhuk.. kol 6 lbh da tsedar..kol 7 pagi da tbangun.. ingt nk bgn lewat skit..but bb da kick2 lam pewot da..hukhukhuk.. "mama,bb lapa..lapa2..kejut papa tuh bangun cepat..bb lapa.." cam tuh la lbh kurang... ahaks.. so,mmg aku da xleh tido dah.. tros on9 n n buat ape yg patut.... huu..so,lam tggu papa yg bangun tuh..mama mmg xtau ape nk wat.. lg pon pg2 mn la ade org on9 fb.. hukhuk..mama sorg jer on9 time tuh.. sungguh la boring.. so,sesambil cuci mate bebudak mandi kolam,mama snap2 pict tuk kali terakhir.. iron bj mama n papa ytk check out..kemas sofa yg papa sepah kan jugak.. lam 11 lbh mama n papa da check out.. coz da lapa sesngt da.. bb mmg da xleh tahan.. sampai papa cakap papa pon rs bb dok kick2 lam perut mama..hukhuk.. kire mmg tol la bb kejut kan papa bangun.. ngeee~ bagus2.. ~sempat snap pict B4 Balik~ pastu tros p Mega Mall tuk mkn.. mkn kat Rasamas.. pas mkn plak mama ajak papa tgk movie.. coz mmg da lame kan xtgk movie.. so,kami tgk cite Karate Kid.. mmg syok gile.. 2.30jam aku kat dlm tuh.. cube la bayang kan ngn kadaan aKU cam nih,nk dok diAm2 ateh kusi tuh.. uuwaaa... sungguh la menyeksa kan..hukhuk..pusing kiri xkene..pusing kanan pon xkene..tp xper..asal kan ngn papa,sume leh kautim..hee.. bia penat skit pon.. so,lam kol 6 gak la sampai umah ptg tuh.. ~ papa adiah kan mama tudung nih 4 anniversary.. thanks yer papa.. walau pon d saat akhir..huu.. [lom bayar lg nih..hikhik :) ] So, gitu la cite nyer pasal 1st year anniversary papa n mama.. hikhik..

2 comments:

Diana said...

Happy Anniversary Mama & Papa!!

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

Happy anniversary to mama n papa...smoga kalian lebih bahagia :)





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...