Tuesday, June 19, 2012

less than 24hours..

xsampai 24jam je lagi..
(ehh..ape ayat aku ni..) ----x
kurang dari 24 jam..
(ini la baru betul ayat nya) ----- (erkk.. xde tanda yg sesuai la..abaikan)
__________________________________________________________________
okey..
kurang 24jam je usia perkahwinan aku + asben nk menjangkau 3 tahun.. ini juge bermakna kami telah bersame selama 6tahun.. alhamdulillah.. bersyukur sangat ngn ape yg dah aku miliki sekarang (ade ank sorg+suami sorg) (xkn suami 2 kot..hee..) xjugak di nafi selama 3 tahun ni byk pahit manis dah kami lalui.. kate org itu asam garam hidup berumahtangga.. kan.. pantai mana yg x di pukul ombak.. sedangkan lidah lagi tergigit, ini kan pula suami isteri.. haa.. itu la pelbagai ungkapan yg blh di guna pakai utk mengimeginasi kan keadaan rumahtangga..
so, mengharap kan masih lagi ade perubahan2 atau usaha2 yg blh di lakukan bagi memantap kan lagi sistem kekeluargaan, mengenal hati budi, kasih sayang juga erti cinta dlm rumahtangga aku ni.. ngee.. (cheewahh!) jgn la asik nampak kesalahan pasangan kite je.. sedangkan ia nya juga berpunca dari diri kita.. kann.. so, give n take itu perlu.. cara berkomunikasi itu penting bagi mengelakkan salah paham n pertelingkahan.. pendapat pasangan pon perlu di angbil kire sebelum membual keputusan.. kite juge perlu merhormati perasaan pasangan juge perasaan ahli keluarga pasangan.. sebab, kite bkn shj hidup dgn pasangan kite.. tp kite juge hidup dlm keluarga pasangan kita.. ingatlah.. ape yang kite suka, x semestinya pasangan kite suke.. dan ape yg pasangan kite suka, juga tidak mustahir itu yg kite xsuke kan.. perkahwinan bukan lah mix n match tapi amanah dan tanggungjawab yg perlu di pikul.. ungkapan maaf atau menyesali sesuatu perbuatan itu x ada guna nya kalau pasangan kite itu x berusaha untuk mengubah sikap..kannn... apa yg kurang, ape yg lebih.. sama2 kita cari.. sama2 kita dapatkan utk saling menglengkapi satu sama lain..
sayangilah.. jagailah.. peliharailah ikatan akad nikah sesaat hentakkan tgn mu oleh imam di sertakan ungkap "SAH" oleh saksi2.. aku milikmu.. moge kau lelaki terakhir yang akn membawa aku jua anak2 ke pintu syurga.. amin..

2 comments:

♥♥ Mama Ash ♥♥ said...

aminnnnn.... tahniah mama :)

~ nUrUL ~ said...

Amin...moga2 bkekalan hingga ke syurga abadi....





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...