Monday, January 2, 2012

2011 is End~

owh..da lame kan aku x update blog.. masa x mengizin kan.. lagi pon pc aku ni asik kne block je kalo bkk laman2 sosial.. citt! ok.. tamat sudah tahun 2011.. sepanjang tahun 2011 ade yg indah gumbira riang.. selain d sulami duka, keciwa n bla.. ahahha.. humm ~awal tahun 2011 di mula kan ngn kenduri aqiqah faaris juge 3 sepupu yg lain.. sembelih 1 ekor lembu utk kenduri tu.. ramai saudara mara yang dtg.. alhamdulillah.. berjalan lancar.. ~bulan 3 faaris d masuk kan ke KMC.. demam panas.. seluruh badan jd biru2.. tp syukur, faaris cepat di kejar kan ke hospital.. 1 week kami berkampong di KMC..
:: gambar faaris, first time admited at KMC ::
~bulan 4 en. suami dapat hanfon baru... rezki kate nya.. n rezki yang dapat tu nk di konsi kan ngn wife..tp tibe2..pertukaran empon ke sana ke mari.. mule2 mmg gumbira cz dpt empon baru.. adiah dr en suami.. but kejap je la gembira tu.. last2, sedih plak cz empon tu di plu berpindah hak milik.. aduhai nye pon laa... humm... ~bulan 6 pertengahan tahun plak perasaan amat keciwa bile hotel (dpt cabutan btuah time anual dinner cmpny) yg aku booking for clbrate 2nd anversry terpakse di cancel last minit.. hurmmm.. tersangat keciwa.. memang betul kate org.. "kite hanya merancang.. Allah yg tentukan.." humm.. konon nk bercuti la kan.. tp hampe.. biarkan lah mase itu berlalu..
~bulan 8 puase datang lag.. kali ni berpuasa as a mother.. kne bangun sahur.. sedangkan setiap 2jam aku akn bangun buatkan susu utk ank..pastu plak kne bangun sahur.. ketahanan fizikal n mantel aku amat la teruji..sangat2 mengatuk..huhu.. than,cam biase la aku balik keje n masak utk juadah bbuka.. alhamdulillah.. raya pertama kat ktn.. raye ke 3 kt kg en suami.. spt tahun2 sebelum nyer.. haa..cite pasal baju raye aku yg xsempat siap tu kan.. mmg mengujikan.. huhu.. mmg marah tahap gaban..huhuhu... mak cik tukang jahit tu memang mulafik sggh.. huh!
~bulan 9 aku wat beday parti faaris.. walaupon bday die bln 8..tp bulan tu bulan pose.. so, sambut bersame papa la.. beday papa bln 9.. beday en suami aku belikan jaket ceo yg die nak sngt2 tuh.. but, terlewat plak kasi..banyak plak halangan nye.. atleast, aku da try utk buat yg terbaik utk beday my hsbn.. walaupon hadiah tu xseberape.. huhu.. faaris plak dapat banyak hadiah dr tetamu2.. hadiah dr abg affan paling besar.. abg affan kasi lori.. boleh ddk di atas ny.. humm.. d bln 9 jgk en suami adiah kan blackbarry torch 9810.. konon nak ganti empan yg pernah menjadi kontrolversi dulu kot.. ehehe :: kek birthday Faaris "no 1" dan hadiah dr abg affan serta adiah birthday en.suami :: ~ bulan 11 byk peristiwa yg mengembira kan hati pada bulan ni.. ape yg x di rancang dtg dgn mengejut.. but.. alhamdulillah.. seronok sngt...humm,en.suami hadiah kan rantai, alhamdulillah.. thanks syg.. pas beli rantai tu, aku dpt g tempat yg nk sangat2 aku g ngn die.. tmpt dulu2 aku n die bdating.. but skrg dtg bsama ank aku.. heee.. seronok sngt.. walau pon tmpt tu sngt2 dkt.. n cam xder meaning pon kt die.. tp bagi aku.. tmpt tu amat bmakne.. pokok n pantai taman gelora menjadi saksi cinte kami.. ceewahh! ekekekek... dlm bulan ni jgk, yg paling aku xsangge, aku n en suami dpt bli rumah.. rumah sendiri idaman setiap isteri.. alhamdulillah.. berkat kesabaran aku, kalo da rezki x ke mana kan.. sangat2 gembira.. pergi kat opis lower utk sign doc yg bkaitan.. wahh.. keseronokan itu, hanya Tuhan saje yg tahu.. Alahamdulillah.. dlm bulan 11 jgk kami bercuti ke terenganu.. sambil2 melawak makcik aku n adik ipar aku di sane... kami menginap kt rumah adik ipar jer.. umh die pon luas.. xla membazir nk sewa hotel bagai kan..huhu.. da lame xg oliday cuti2 melaysia kan.. en suami kan org penting.. bz je memanjang.. so, cuti depavali kami amik kesempatan g oliday.. alhamdulillah.. seminggu kt sane.. heheheh...
:: lepak2 kat TAMAN GELORA wif en.suami dan ank ::
:: owh.. ini la bekas rantai hadiah dr en.suami.. ::
:: sebahagian dari documen pembelian rumah.. ::
:: sekitar Pantai Batu Buruk, Terengganu.. ::
:: sekitar Masjid Kristal, Pulau Wan Man ::
:: hasil tangkapan selama seminggu di Kuala Terengganu.. ::
~ bulan akhir December 2011 kali ke 2 faaris di masuk kan ke KMC lagi.. kes yg same.. dmm panas.. memcecah 40.6 cl.. fuhhh! pukul 3 pagi aku bgegas hantar faaris ke KMC.. da la time tu ujan lebat.. n mlm tuh plak banjir.. ade jalan yg tutup.. so, terpakse la melalui jalan yg agak jauh.. alhamdulillah.. sume keadaan terkawal.. 1 week jgk la berkampong di KMC tuh.. fuhh.. Penat la 1 taun 2 kali admit.. macam ni la bile dah ada ank kan.. tggu next entry aku update pasal faaris dmm n d masuk kan ke ward n selepas kuar dr ward.. pas kua ward tu buat majlis doa selamat utk faaris.. berjalan lancar.. but, die jatuh sakit semula selame 1 week.. 2hari xtido n xmakan.. time tu kesabaran juge ketabahan aku sbg sorg ibu amt2 teruji.. ini la sedikit sebanyak sepanjang tahun 2011aku.. alhamdulillah, yg baik itu anugerah dari Nya, yg buruk itu dari diri aku sendiri juge dugaan buat aku.. walau bagaimana pon, aku bersyukur ngn ape yg telah aku lalui.. yg buruk aku jd kan tauladan, yg baik aku jadi peringatan..

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...